Coraz więcej sklepów internetowych decyduje się na proces migracji nowego sklepu lub tego już istniejącego, wybierając Shopify Theme Store. Migracja do Shopify to najczęściej wybierany obecnie kierunek. Powodów migracji sklepu jest wiele, ale jedną z głównych jest oficjalne wprowadzenie polskich płatności za pośrednictwem Shopify. Dzięki temu Shopify App Store rośnie na popularności i staje się alternatywą dla innych popularnych technologii, jak PrestaShop, WooCommerce, Shoper, IdoSell, czy Click Shop.
- Polskie płatności za pośrednictwem Shopify
- Ryzyko przeniesienia sklepu do Shopify
- Shopify na rynku technologii ecommerce
- Jak wygląda migracja sklepu do Shopify?
Polskie płatności za pośrednictwem Shopify
Shopify zdecydowało się na wprowadzenie oficjalnej integracji z Przelewy24. Dzięki temu system ten stał się w pełni dostosowany do sprzedaży w Polsce. Uruchomienie sklepu za pośrednictwem Shopify to brak awaryjności, legalność, bezpieczeństwo transakcji i zwroty bezpośrednio w panelu na stronie Shopify. Zachęcająca jest też prowizja na poziomie tylko 1,25 %.
Ryzyko przeniesienia sklepu do Shopify
Uruchomienie nowego sklepu Shopify to zawsze ryzyko, którego należy mieć świadomość, ale plusów jest zwykle znacznie więcej. Ewentualne straty są tylko chwilowe. Chodzi między innymi o spadek ruchu organicznego SEO, spadek sprzedaży i zamówień czy nieefektywne wydatkowanie płatnego budżetu. Jednak, jeśli zdecydujesz się wykonać migrację sklepu i przenieść swój sklep online według sprawdzonych zasad, wszystko powinno zakończyć się dobrze.
Shopify na rynku technologii ecommerce
Udział Shopify jeśli chodzi o sklepy internetowe na świecie jest niezwykle kluczowy, ponieważ znajduje się wśród miliona największych. Udział na rynku wynosi aż 26 %, z czego 21 to Shopify a 5 należy od Shopify Plus. WooCommerce na przykład zajmuje miejsce drugie, ponieważ obsługuje 23 % największych witryn.
Jak wygląda migracja sklepu do Shopify?
Migracja do Shopify to proces, który należy wykonać przede wszystkim prawidłowo, zgodnie z zasadami. Jeśli potrzebujesz pomocy w kwestii funkcji sklepu, w procesie migracji, czy jeśli chodzi o uruchomienie sklepu, lepiej zgłosić się do specjalistów w tym zakresie. Jeśli chce się to zrobić samodzielnie, trzeba skorzystać z przewodnika, który wskazuje, że najpierw należy zaimportować zawartość sklepu do Shopify. Następnie zweryfikować i uporządkować produkty po imporcie i zadbać o atrakcyjność strony internetowej. Kolejne kroki to konfiguracja wysyłki, podatków i dostawcy płatności. Na koniec warto wykonać kilka testowych zamówień, dodać pracowników do sklepu. Ważny jest też wybór metod wysyłki. Na koniec skonfiguruj domenę i przejdź do uruchomienia sklepu.