sobota, 2 marca, 2024
Strona głównaArtykuły SponsorowaneRedukcja wagi po 40. roku życia- 5 skutecznych sposobów na tkankę tłuszczową

Redukcja wagi po 40. roku życia- 5 skutecznych sposobów na tkankę tłuszczową

Spowolnienie metabolizmu, szybsza utrata masy mięśniowej i mniej energii, by wstać z kanapy i być bardziej aktywnym- to główne blokady w odchudzaniu po 40. roku życia. Dochodzi do nich jeszcze nie zawsze zdrowy tryb życia, pod postacią spożywania mocno przetworzonych produktów, zajadanie stresu i jedzenie nawykowe. Swoje trzy grosze dorzucają również hormony, spadający poziom estrogenu u kobiet i testosteronu u mężczyzn. Wskazane przyczyny składają się w odkładającą najczęściej na brzuchu tkankę tłuszczową.

Odchudzanie po 40 przyniesie efekt, gdy zastosujesz kilka wskazówek w swojej codzienności. Waga nareszcie drgnie, bo jeśli się odchudzać, to z głową i w każdym wieku można zrzucić kilogramy. Co pomaga, a co szkodzi?

Warzywa- 400 g dziennie

Podstawą zdrowej zbilansowanej diety są warzywa. Zgodnie z wytycznymi WHO dziennie każdy powinien spożyć 400 g warzyw, podzielonych na pięć porcji. Warzywa dostarczają cennych składników odżywczych, witamin i mikroelementów. Są najlepszym przyjacielem po 40.

Papryka to naturalny spalacz tłuszczu. Kalafior oraz brokuł zawierają dużo błonnika, wypełniając żołądek poczuciem sytości na dłużej. Brokuł zawiera fitochemikalia, które wykazują szerokie spektrum działania, od właściwości przeciwzapalnych, przeciwutleniających przez detoksykację po panaceum na sprawy hormonalne.

Do diety po 40. roku życia warto włączyć warzywa, szczególnie:

  • sałatę,

  • marchew,

  • ogórek,

  • rzodkiew,

  • cukinię,

  • szpinak,

  • pomidory,

  • czosnek.

Warzywa mają niewiele kalorii i są sycące. I są po prostu zdrowe, dostarczają cennych składników odżywczych, a część z nich pozytywnie wpływa na odporność.

Ciemna czekolada na stres i dobre samopoczucie

Ciemna czekolada pozytywnie oddziałuje na układ nerwowy, ale to niejedyna zaleta sięgania po nią w trakcie odchudzania.

  • Może obniżać poziom insuliny we krwi, a tym samym zmniejszać odkładanie się tkanki tłuszczowej.

  • Jest zdrową przekąską i sposobem na uniknięcie zjedzenia tabliczki innej, napakowanej cukrem czekolady.

  • Syci, a z niektórych badań wynika, że gorzka czekolada obniża poziom hormonu głodu.

  • Obniża ryzyko cukrzycy, raka, chorób serca, miażdżycy.

  • Opóźnia procesy starzenia.

Dzięki zawartości magnezu, przeciwutleniaczy, błonnika, gorzka czekolada pozytywnie oddziałuje na nastrój. Z badania opublikowanego na łamach International Journal of Health z 2014 roku wynika, że spożycie 40 g gorzkiej czekolady każdego dnia przez dwa tygodnie pozytywnie wpłynęło na obniżenie poziomu stresu.

Odpowiednia ilość snu

Podstawą dobrego samopoczucia jest wysypianie się. Oglądanie do późnych godzin nocnych tv bądź też siedzenie na telefonie nie sprzyja odpoczynkowi. Może utrudniać zaśnięcie, dlatego wieczorem lepszą opcją jest tradycyjna książka, uspokajająca muzyka czy ćwiczenie jogi albo treningi relaksacyjne. Dzięki temu łatwiej jest zasnąć i odpocząć.

Czterdziestolatek powinien spać minimum 7 godzin na dobę. Jednak każdy organizm jest inny i jeden regeneruje się szybkiej, a inny potrzebuje więcej czasu, dlatego przede wszystkim należy zaprzyjaźnić się ze swoim ciałem i lepiej je poznać. Dać mu tyle snu, ile to konieczne. Z badania opublikowanego na łamach International Journal of Obesity z 2021 roku wynika, że osoby, które szły spać późno i nie wysypiały się, straciły na wadze mniej od innych.

Kiepski i sen i niewyspanie w prosty sposób przekładają się na problemy z tkanką tłuszczową i mogą być blokerem, jeśli chodzi o odchudzanie po 40. Dlaczego?

  • Niewyspany organizm poszukuje przyjemności w ciągu dnia pod postacią: słodkich i słonych przekąsek.

  • Niewyspany człowiek szybciej się męczy i szuka energetycznego doładowania pod postacią kalorycznych posiłków i napojów.

  • Niewyspany organizm nie ma chęci na aktywność fizyczną, najlepszą opcją wydaje się kanapa.

Rutyna snu jest bardzo ważna w każdym wieku, ale gdy spada metabolizm, krótki sen może być kolejnym czynnikiem blokującym spadek wagi. Dlatego zadbaj o właściwy sen, o komfortową, przytulną sypialnię, w której czujesz się dobrze. Z panującą w niej idealną dla snu temperaturą.

Przed snem nie powinno spożywać się obfitych posiłków, pić alkoholu i napojów z kofeiną. A telefon, tablet, laptop powinny zostać w innym pokoju. Warto również ustalić stałą porę snu i tego się trzymać.

Elektronika potrafi ‘zjeść’ kilka godzin i ani człowiek się nie spostrzeże, a jest środek nocy. Z drugiej strony elektronika może nieco pomóc, wystarczy włączyć określony tryb, gdy wybije konkretna godzina bądź ustawić przypomnienie o tym, że pora już spać.

Naturalny spalacz tłuszczu

Z wiekiem tracimy tkankę mięśniową, a zastępuje ją tkanka tłuszczowa i jest to duży problem, bo ta pierwsza spala więcej kalorii niż ta druga. Poza tym tkankę tłuszczową, szczególnie z brzucha, jest niełatwo spalić. Dlatego po 40. roku życia bardzo pomocny w walce z nadprogramowymi kilogramami jest spalacz tłuszczu z brzucha.

Szczególnie polecany jest naturalny spalacz tłuszczu, kapsułki, które zawierają naturalne ekstrakty. Suplementy oparte na naturalnych składnikach są bezpieczne w stosowaniu i rzadko powodują skutki uboczne. Ich włączenie do diety należy skonsultować, jeśli przyjmujesz na stałe leki.

Ich celem jest nie tylko spalanie. Naturalne spalacze tłuszczu działają wielokierunkowo, w zależności od produktu, dają:

  • uczucie sytości,

  • zastrzyk energii,

  • motywację,

  • rezultaty.

Ten ostatni punkt jest motywacją dla wielu osób. Gdy licznik na wadze nareszcie wskazuje niższą wagę, pojawia się nadzieja, rośnie motywacja i chęć do wprowadzania kolejnych zmian. Spalacze tłuszczu z brzucha są pomocne na różnych etapach odchudzania. Na początku diety, gdy niełatwo jest zmienić nawyki żywieniowe i brak efektów demotywuje. Pomagają też w kryzysach- bo mogą blokować przyrost nowej tkanki tłuszczowej.

Wybierając suplement przede wszystkim ważny jest skład. Odchudzaniu sprzyjają ekstrakty z roślin, z wspomnianej wcześniej papryki, z ziaren kawy i z jęczmienia. Na odchudzanie pozytywnie wpływa również garcinia cambogia. Ekstrakt z tej tropikalnej rośliny podkręca metabolizm, blokuje przyrost nowej tkanki tłuszczowej i hamuje apetyt. W połączeniu z innymi naturalnymi ekstraktami przynosi rezultaty pod postacią spadku wagi. Liczba utraconych kilogramów zależy od tego, czy preferujesz styl kanapowy czy aktywny.

Ćwicz mięśnie

Aktywność fizyczna to najlepsze co możesz podarować sobie po 40. roku życia, ale też wcześniej i na kolejnych etapach życia. Nie ma nic lepszego dla zdrowia jak aktywność fizyczna w każdej formie. Nie musisz biegać na siłownię, by wyciskać siódme poty (choć warto), lecz wystarczy codziennie półgodzinny intensywny spacer. Inne opcje, w zależności od tego kto co lubi, to chociażby rower, rolki, bieganie, basen, ścianka wspinaczkowa, taniec itd.

Koniecznie zadbaj o mięśnie, ponieważ z wiekiem je tracimy. Trening na mięśnie wykonasz w zaciszu domowym i nie potrzebujesz żadnych sprzętów. Mogą być to: pajacyki, dla bardziej wprawionych pompki, dla początkujących przysiady, brzuszki, wykroki, mostki.

Zdrowie na talerzu

Podstawą, by odchudzanie po 40 było skuteczne, jest właściwie zbilansowana dieta, zdrowa i przede wszystkim smaczna.

  • Najlepsza dieta bazuje na sezonowych produktach, przygotowanych w wodzie, na parze, dusząc.

  • Wyeliminuj fast-foody, produkty z długim składem- tzw. gotowce. Zrezygnuj ze smażenia, a zamiast tego postaw na przygotowanie potraw np. w piekarniku.

  • Dużo kalorii dostarczają słodzone, kolorowe, pełne bąbelków napoje. Najlepiej zastąpić je wodą, wodą z cytryną bądź z innymi dodatkami, naparami ziołowymi, naturalnymi sokami warzywno-owocowymi bądź owocowymi.

  • Zrezygnuj z alkoholu. Nie dość, że jest kaloryczny, to nie jest zdrowy. Żadna ilość alkoholu nie jest bezpieczna dla zdrowia (WHO).

Odchudzanie po 40 wcale nie musi być męką, może być bardzo smaczne, aktywne i co ważne zmiana nawyków po pewnym czasie może okazać się większą przyjemnością niż wcześniejszy styl życia.

RELATED ARTICLES

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Most Popular

Recent Comments